Я, правда, не совсем понял, исходя из видео, как происходит переход между локациями? Типа Игрок 1, находясь на локации А, переходит на локацию Б. Игрок 2 при этом телепортируется на локацию Б или он всё так и остаётся на локации А?
Ответ от автора мода:
Yes, all players will teleport at the same time. GZDoom (or rather, the Doom engine in general) does not support multiple players being on separate maps. I don't think even Zandronum supports this. This is only possible with true MMORPG-style game engines.
However, that said, a cool optional feature I will be adding to StrifeCoop is a system that will not allow players to change levels until they are all positioned closely together. It's like the system in Baldur's Gate, or more recently, Borderlands. This optional group travel restriction encourages true cooperative gameplay, though if you don't care about your friends trolling you to force level changes while you are far apart, you can turn the feature off
Если что, то я записал небольшое дополнение к предыдущему Монологу про игру Strife, где я комментирую сказанное, а также исправляю какие-то ошибки. Это небольшой разговорный импровизационный ролик.
Ну и если кому-то не хочется смотреть весь Монолог, то можно обратиться к его текстовой версии. Она теперь доступна для чтения.